mandag 9. november 2009

Endelig! :D


For dere som må ha det inn med t-skje, JA jeg er gravid igjen!! :D :p
Og synes det er helt fantastisk!! Testa positivt for over 2 mnd siden, og nå har jeg endelig gått over de magiske 12 ukene. Så da kan jeg endelig skrive litt her om alt som rører seg i hodet mitt igjen! ;) For nå er det en del kan man si..

Men først og fremst må jeg fortelle til de få som ikke har fått det med seg at min kjære Kai-Robert har fridd til meg også! Dette skjedde 21 oktober, og jeg fikk da en flott ring i hvitt gull med diamant i. Han klarte virkelig å overraske meg også, noe jeg ikke trodde skulle gå på forhånd siden vi har snakket så masse om det. :p
Det skjedde på følgende måte: Siden jeg er en del kvalm om dagen er det ikke alltid like gøy å stå og lage mat, så jeg foreslo at vi skulle spise på "Mona Lisa" i Løten. Etter å ha sjekket kontoen foreslo jeg McDonalds i stedet, men det ville ikke Kai-Robert, så da ble det god middag i Løten.
Vi hadde en super koselig middag hvor vi satt og snakka masse om hvor fint vi har det om dagen, og Thea-Christine oppførte seg helt eksemplarisk. :p Etter mat gikk Kai-Robert på do, kom tilbake, satte seg på kne foran meg, og kyssa meg. Han sa en gang til at han har det så fint med meg, også spurte han om jeg vil gifte meg med han. Jeg ble helt satt ut, trodde ikke det var sant med en gang. Men det var det jo, og svaret var selvfølgelig "ja". :)
Ingen kirke er bestilt enda, men vi satser på at det blir bryllup 21/7-2012. Da har vi alt på den 21. ;)

Men så tilbake til graviditeten! Jeg er så glaaaad! =) Først og fremst nå gleder jeg meg masse til formen blir litt normal igjen. Er veldig kvalm, mye mer enn sist, men jeg kaster ikke opp da. Har hatt en del halsbrann og hodepine også, men etter at jeg har droppa røyken (ca helt...) har ikke de tingene vært noe særlig problem. Så må bare klare å ikke røyk gitt. Går egentlig tålelig greit. Forrige uke ble det nesten 4 røyk, delte 2 med Kai-Robert på lørdag, delte 1 med han på søndag, pluss at jeg røyka en hel en også på søndag. Jeg MÅ bli flinkere!
Jeg inbiller meg at magen alt har begynt å skifte form, og det gleder meg. Endelig en unnskyldning for at magen er som den er. Skulle gjerne begynt å trene litt så smått, men er desverre for dyrt det..
Psoriasisen min er utrolig mye bedre nå, den har gradvis blitt bedre etter at jeg fant ut at jeg er gravid, så det lover jo godt!

Alle familiemedlemmer er informert om at det kommer et nytt medlemm til sommeren, og alle synes det er stas. Forresten så er foreløpig termin 24.mai! :D
For meg og Kai-Robert var det heeeelt annerledes å se en positiv test nå enn forrige gang. Nå var det planlagt og det ga en helt annen reaksjon enn sist. Det er veldig gøy å oppleve det på den måten også. Også har jeg vært mye mer nervøs denne gangen.. Sikkert fordi jeg vet hvor fantastisk det er å få barn nå. Ante jo ingen ting sist! :P
Thea-Christine skjønner nok ikke så mye av det her enda, men vi prøver å forklare at det er baby i magen til mamma, og da skal hun se på magen og kose den. Hun er så skjønn! <3

Håper på ultralyd-time før jul, men tror kanskje ikke det blir før i januar. Har ikke jordmortime før 8 desember, og det tar vel litt tid med en sånn henvisning rett før jul..

Sånn, da har jeg fått letta litt på "trykket". Deilig! :D I morgen skal jeg prøve å få vaksinert meg da. Har vært mye frem og tilbake ang det i mitt hodet, men nå har jeg i hvertfall havna på at jeg skal det!

Skal virkelig bli flinkere til å skrive nå. Har ikke min egen maskin om dagen desverre, siden Thea-Christine klarte å søle saft på den. Men låner uansett Kai-Robert sin en del når han er på jobb.

Ha en fin dag!

-Jane-Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar